Inloggen
Winkelmandje
Familiebedrijf sinds 1924
Beste prijs- en kwaliteit verhouding
Gratis verzending vanaf 100,-*
Veilig betalen met iDeal
Vakkundig advies
Afhalen op locatie
Meer weten? Neem contact op met onze experts
Meer weten? Neem contact op met onze experts

Welkom bij onze service center

Is uw machine toe aan een reparatie? Of is het tijd voor de jaarlijkse keuring? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. Ons ervaren team van allround service monteurs is gespecialiseerd in het repareren en keuren van machines voor de bouw en industrie, ook op locatie. Onze monteurs voeren reparaties en onderhoud uit aan hydrauliek, pneumatiek, mechaniek, diesel-/benzine motoren en elektronica en zowel professionals als particulieren kunnen bij ons terecht met hun machines.

Reparaties


Heeft u problemen met uw machine? Dan staan wij graag voor u klaar. In onze eigen werkplaats repareren wij snel en vakkundig uw apparatuur. Onze opgeleide monteurs hebben jarenlange ervaring en kunnen uw gereedschap of machine vaak weer aan de praat te krijgen.

Wij zijn gespecialiseerd in het repareren van gereedschap en machines van vrijwel alle merken zoals; Makita, HiKoki, Ridgid, DeWalt, Altrex, Bosch, Festool, Milwaukee, WEKA, Rems, Karcher, Panasonic, Collomix, Mafell, Rubi, Spit, Paslode, Haubold, Duo-Fast, Pullman Ermator, Samedia, Lamello, Starmix, DAS Ladders, Fein, Senco, MAX, Creint, Gesipa, POP en Masterfix. Ook voor alle overige merken kunt u bij ons terecht.

Indien mogelijk, kunt u de machine naar onze werkplaats brengen, waar we alle mogelijkheden hebben de machine te repareren. Maar uiteraard komen we ook graag langs om reparaties bij u op locatie uit te voeren. Dit scheelt u veel kostbare tijd. Neem contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.

Mijn machine is defect, wat nu?

Heeft u problemen met uw machine? Dan kunt u uw machine bij ons aanmelden ter reparatie. Vul hiervoor ons reparatieformulier in en dan helpen we u graag verder.

Ook een garantieaanvraag kunt u via dezelfde weg aanmelden, vergeet dan niet om de aankoopfactuur en garantiecertificaat(bij verlengde garantie) aan het verzoek toe te voegen.



Na het indienen van de reparatieverzoek zal onze klantenservice uw aanvraag beoordelen en u binnen +/- 2 werkdagen informeren.

Wat zijn de kosten van een reparatie?

Valt uw reparatie binnen de garantie?
Dan ontvangt u van onze klantenservice een terugkoppeling over de geschatte reparatietijd en de verder verloop. U betaalt zelf de verzendkosten en wij sturen het artikel op onze kosten weer terug, na reparatie.

Valt uw reparatie buiten de garantie?
Dan onvangt u van onze klantenservice een terugkoppeling met een offerte, de geschatte reparatie en de verdere verloop. Als de reparatiekosten hoger zijn dan 50% van de aankoopwaarde zal uw machine total loss worden verklaard. In dit geval kunt u ervoor kiezen om de gedemonteerde machine retour te krijgen of dat Dunnink Zwolle zorgt voor een milieuvriendelijke afvoer. U betaalt zelf alle verzendkosten.

Let op: Wij brengen €30,- (excl. btw) onderzoek- en behandelingskosten in rekening bij machines die zonder reparatie retour worden gestuurd. Het achteraf registreren van uw machine of achteraf indienen van de juiste documenten is niet mogelijk. 

Kan ik ook losse onderdelen van een machine bestellen?

Ja, vaak kunnen wij onderdelen van losse machines bestellen bij de betreffende leverancier. Voor het bestellen van losse onderdelen kunt u terecht bij onze werkplaats.

Keuren


Machines die stilstaan leveren niets op. Sterker nog, ze kosten u alleen maar geld. U kunt dit voorkomen door het regelmatig en tijdig laten keuren van uw machines. Het keuren van arbeidsmiddelen is noodzakelijk voor zowel de veiligheid van de werknemers als de werkomgeving. De werkgever is verantwoordelijk voor gekeurd materiaal en de keuring van arbeidsmiddelen dient minimaal één keer per jaar gedaan te worden volgens de arbo wet.

Onze gecertificeerde keurmeesters keuren in onze eigen technische werkplaats in Zwolle of gewoon bij u op locatie. Wij komen dan met ons mobiele keurstation naar een door u gewenste locatie. Wilt u meer weten of een afspraak inplannen? Neem dan contact met ons op.

Wij keuren onder andere de volgende normen:
 Jaarlijkse NEN3140 keuring voor elektrisch gereedschap
 Jaarlijkse NEN2484 keuring voor ladders en trappen
 Jaarlijkse NEN1004 keuring voor steigers
 Jaarlijkse NEN365 keuring voor valbeveiliging

Machine keuring, hoe werkt het?

Dunnink Zwolle maakt gebruik van een geavanceerd keuringssysteem. Door middel van QR-stickers wordt uw materiaal in het online systeem opgeslagen. Zo is de geschiedenis, de status en de certificaten altijd eenvoudig op te vragen. Deze kunt u ook makkelijk zelf inzien via ons portaal.

De keurmeester keurt machines op twee manieren. Middels een visuele inspectie en middels een meting met gewichten. De keurmeester kijkt, aan de hand van documentatie van de fabrikant, of hij afwijkingen van de norm signaleert (hoe de machine zou moeten functioneren). Machines worden op drie belangrijke punten beoordeeld. Deze punten lopen als een rode draad door de keuring heen:

 Kan er iets omvallen?
 Kan er iets afbreken?
 Kan er elektrocutie plaatsvinden? (in geval van elektrische installaties)

Ook wordt er gekeken naar tekenen van:
 Slijtage
 Schade
 Verkeerd gebruik

Tijdens een keuring wordt aandacht besteed aan de veranderingen die ontstaan door gebruik, zoals slijtage en veroudering. Bij sommige machines worden ook de elementen die de veiligheid kunnen beïnvloeden, getest op functionaliteit met behulp van een of meerdere proeflasten (gewichten).

Voor wie is een keuring geschikt?

Een keuring van machines is geschikt voor elke organisatie dat werkt met arbeidsmiddelen en machines, of deze verhuurt. Het is geschikt voor bedrijven die zeker willen zijn van hun zaak en geen risico’s willen nemen op gebied van veiligheid en/of uitval van machines.

Houdt u de verantwoordelijkheid van een deskundige keuring liever buiten de deur? En wilt u met uw bedrijf aantoonbare kwaliteit uitstralen? Dan is het betrekken van een onafhankelijke en deskundige partner wellicht een goede optie voor u.
 

Welke keuringen zijn er allemaal?

We kennen over het algemeen twee soorten keuringen:
De eerste keuring (EG-type)
De periodieke keuring

De EG-type keuring
De EG-typekeuring wordt uitgevoerd wanneer een machine voor het eerst in gebruik wordt genomen. In deze fase dient de machine al CE gekeurd te zijn. Ook dient hij voorzien te zijn van een CE-typeplaatje en CE-verklaring van overeenstemming.

Een CE-typeplaatje is als het ware een conformiteitsaanduiding dat op de machine wordt aangebracht. Zonder deze goedkeuring mag de machine niet in de verkoop. De CE-verklaring is een document waarmee de Fabrikant verklaart te voldoen aan de machinerichtlijn.

De periodieke keuring
Tijdens de periodieke keuring worden de veranderingen die tijdens het gebruik zijn ontstaan geïnspecteerd. Daarnaast wordt gekeken, met behulp van de documenten van de Fabrikant, of er geen ingrijpende wijzigingen of modificaties zijn uitgevoerd. De periodieke keuring wordt met een vooraf bepaalde frequentie uitgevoerd, dit betreft over het algemeen één keer per jaar.

Wijzigingen en modificaties
Wees u ervan bewust dat een ingrijpende wijziging of modificatie aan uw machine gevolgen heeft voor de CE-markering en uw rol als afnemer. De CE-markering kan na wijziging zijn geldigheid verliezen waardoor deze opnieuw aangebracht moet worden. Alleen is dit nu uw verantwoordelijkheid. U bent vanaf dat moment de eigenaar van de machine waardoor u de verantwoordelijkheid draagt om ook aan de eisen uit de Machinerichtlijn te voldoen.


Garantie

Wettelijke garantie
Voor zakelijke klanten geldt een wettelijk vastgestelde garantieperiode van 1 jaar en voor particuliere klanten geldt een wettelijk vastgestelde garantieperiode van 2 jaar. De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van het artikel.

Let op: voor de wettelijke garantie is het aanleveren van de factuur van uw aankoop verplicht. Wij adviseren om uw machine na ontvangst (indien mogelijk) altijd te registreren bij de betreffende fabrikant. Op deze manier zijn uw aankopen bekend bij de fabrikant en zijn eventuele garantieclaims makkelijker te verwerken.
Verlengde garantie
Doordat Dunnink Zwolle officieel dealer is van merken zoals Bosch, DeWalt, Festool, Fein, Milwaukee, Metabo, Mafell en Makita kunt u bij ons gebruik maken van een verlengde garantie. Dit kan (afhankelijk van het artikel en merk) 1, of 2 jaar zijn boven op de wettelijke garantie, na registratie bij de fabrikant. De maximale garantie staat bij elk artikel uitzonderlijk vermeld. Meer informatie over de verlengde garantie vindt u in onze voorwaarden.

Voorwaarden verlengde garantie

• Registreer uw machine binnen 30 dagen bij de betreffende fabrikant om de verlengde garantie te activeren en het garantiecertificaat door de fabrikant te ontvangen.
• Bij een eventuele garantieclaim dient u het garantiecertificaat naar ons door te sturen.
• Indien uw registratie niet binnen 30 dagen is voltooid, dan vervalt helaas uw verlengde garantie.
• De verlengde garantie geldt alleen voor producten aangekocht vanaf 01-09-2018.
• De exacte garantieperiode van het product staat bij elk artikel uitzonderlijk vermeld.
• Let op: bij Festool vervalt na 36 maanden de verzekering voor reparatiekosten en diefstal.
• De verlengde garantie is niet van toepassing op hogedrukreinigers, machines met verbrandingsmotor en luchtgereedschap.

Registratie voor de verlengde garantie.
U dient de aangekochte artikelen binnen 30 dagen te registreren om de verlengde garantie te activeren. Klik onderstaand op de betreffende fabrikant van het artikel dat u wilt registreren. U wordt dan doorverwezen naar de website van de fabrikant.



Waar vind ik het garantiebewijs?
Voor de wettelijke garantie is de factuur van uw aankoop voldoende. De factuur van uw bestelling ontvangt u automatisch van ons via mail. Voor de verlengde garantie hebben wij de factuur van uw aankoop in combinatie met het garantiebewijs van de fabrikant nodig. Hiervoor dient u uw machine binnen 30 dagen te registreren bij de betreffende fabrikant. De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van het artikel.

Tip: wij adviseren om uw machine na ontvangst (indien mogelijk) altijd te registreren bij de betreffende fabrikant. Op deze manier zijn uw aankopen bekend bij de fabrikant en zijn eventuele garantieclaims makkelijker te verwerken. 



Log in om:


 Eenvoudig uw bestellingen en facturen te bekijken
 Retouren of reparaties aan te melden
 Gegevens te wijzigen

Mijn certificaten


Identificeer simpel en snel uw gereedschap, materieel, machine of installatie met ons unieke certificaten systeem. Door middel van een QR-code die we op uw assets bevestigen heeft u altijd de juiste certificaten bij de hand en kunt u gemakkelijk zien wie op dat moment uw assets in beheer heeft. Perfect geschikt dus tijdens het uitvoeren van inspecties en uitgifte uit het magazijn.

‘Simpel, snel en foutloze identificatie van uw assets’

Beheren van assets
Onderhoud en inspecties
Locatiebeheer



Hoe werkt het?

1. Scan de QR-Code
Elke asset krijgt in ons portaal een eigen QR-code. Met behulp van de QR-code kan iedereen direct met een smartphone, ook zonder de Centix apps, de asset identificeren. Hierdoor kan de gebruiker de juiste informatie over de asset in zien. Het is bij veel meetinstrumenten ook mogelijk een scanner te koppelen zodat ook tijdens het elektrisch keuren veel tijd scheelt!

2. Asset informatie direct beschikbaar
Na het scannen van de QR-code krijgt u direct toegang tot de speciale stamkaart van de asset, de staat en alle overige informatie. Hier kan de gebruiker bijvoorbeeld handleidingen, certificaten of instructievideo’s opvragen. Maar ook een servicemelding aanmaken. Wat er zichtbaar is per type gebruiker is op systeemniveau in te regelen waardoor u zelf kunt bepalen welke informatie zichtbaar is.

3. Gedetailleerde informatie voor bevoegde
Bevoegde gebruikers met een account hebben toegang tot de Mobile App. De gebruiker ziet de gegevens van de asset zoals staat, inspectie data, certificaten, locatie en overige informatie. Vanuit de asset voert u gemakkelijk een onderhoud- of inspectie uit en is het mogelijk assets te ‘verplaatsen’. Geen internet beschikbaar? Geen probleem! De Mobile App werkt ook offline zodat uw werkzaamheden gewoon uitgevoerd kunnen worden.

Materieel tracking

De wereld om ons heen verandert, ook op de bouwplaats of in de industrie. Door meer data te verzamelen is het mogelijk efficiënter te werken. Om uw kostbare materieel of gereedschap efficiënter in te zetten of minder kwijt te raken, worden de MiniTag en GeoTag gebruikt. Door een Tag aan te brengen ziet u precies waar het zich bevindt of geweest is. Dit is mogelijk van groot, duur of klein materieel tot specialistisch gereedschap.

Van een dure laser in de bouw, een kraan in de Grond-weg en waterbouw tot aggregaten en lichtmasten bij de verhuurbedrijven. Deze middelen gaan vaak heel het land door, zijn makkelijk te transporteren of hebben een bepaalde waarde, waardoor deze middelen juist geschikt zijn om uit te rusten met een Tag. Volg ze altijd en overal in ons portaal.






Nog vragen?


Neem dan gerust contact met ons op. Dat kan gemakkelijk via:
 038 - 453 48 48  |  [email protected]
Voorpag - Merkenslider - Logo 1
Voorpag - Merkenslider - Logo 2
Voorpag - Merkenslider - Logo 3
Voorpag - Merkenslider - Logo 4
Voorpag - Merkenslider - Logo 5
Voorpag - Merkenslider - Logo 6
Voorpag - Merkenslider - Logo 7
Voorpag - Merkenslider - Logo 8
Voorpag - Merkenslider - Logo 9
Voorpag - Merkenslider - Logo 10
Voorpag - Merkenslider - Logo 11

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen